Unit 1/2
Leerkrachten en onderwijsondersteuners:
1/2A
Renate van Ruijven (maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag) r.vanruijven@wsko.eu
Esther Dankier (donderdag) e.dankier@wsko.eu
1/2B
Simone van Staalduinen (maandag t/m vrijdag) s.vanstaalduinen@wsko.eu
1/2C
Jolanda van Blitterswijk, (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag) J.vanBlitterswijk@wsko.eu
15 vrijdagen Trudy Persoon, (woensdag) T.Persoon@wsko.eu
Ondersteuning: Romy Post, Carlijn van den Ende en Miranda Duijndam
-(1)-200-0.jpg)
Spelen is leren
Kleuters leren de hele dag! Ze zijn spelenderwijs o.a. bezig met voorbereidend taal en rekenen, lezen, schrijven en de sociaal emotionele ontwikkeling. In de kleutergroep werken we aan een brede basis voor de kinderen zodat ze goed voorbereid zijn om zich verder te ontwikkelen. Het belangrijkste voor een nieuw kind is dat het zich prettig voelt bij ons op school. Een kind dat zich op zijn gemak voelt, stelt zich open om te gaan leren.

Plannen en keuzes maken
Het leren in unit 1/2 kenmerkt zich deels door vrije keus en deels door leren omgaan met verplichte werkjes. Bij de werklessen maken we gebruik van een planbord. Hierop geeft het kind zelf aan welk werkje het op dat moment wil gaan doen. De gedachte hierachter is dat een kind meer gemotiveerd is om een zelf gekozen werkje te doen en zo leert een kind ook keuzes maken. Soms zal het kind samen met de juf of andere kinderen een werkje doen, om bepaalde vaardigheden te trainen bijvoorbeeld, zoals knippen, ontwikkelingsmaterialen en puzzelen.
Praktische informatie
Praktische informatie, zoals schooltijden, traktaties en communicatie met ouders vindt u onder onderstaande link.